Review of: Rucoy Online
Gra:
RicardoGzz
Version:
1.15.18
Price:
Darmowa

Reviewed by:
Rating:
3
On 21 listopada 2018
Last modified:21 listopada 2018

Summary:

+ 3 klasy postaci

+ Ciekawa oprawa wizualna

+ Brak P2W

+ Wciąga


- Po jakimś czasie, wkrada się monotonia

- Brak aktualizacji

Zbierałem się bardzo długo do napisania tej recenzji, podejrzewam że gdybym zrobił to wcześniej, materiał byłby lepszej jakości. Jednak z czasem, jest jak z piwem w lodówce… zawsze go niema. 🙂

Rucoy Online jest grą z gatunku Massively multiplayer online role-playing game, w skrócie MMORPG wydaną na urządzenia mobilne z systemem Android. Zastanawiałem się ile czasu trzeba spędzić w grze mmo żeby można było napisać coś na jej temat, napisać coś co faktycznie oznaczało by, że grę poznało się dość dobrze? Godzinę, dziesięć, a może sto ?

W moim przypadku w Rucoy spędziłem blisko 1200 godzin! I myślę, że temat przeze mnie został na tyle zgłębiony, aby móc przekazać obraz czym tak naprawdę jest Rucoy Online, a czym ta gra nie jest.

Fabuła i rozgrywka:

W grach MMORPG zdarza się, że mamy do czynienia z tym „tworem”, jednak w 99% fabuła jest kiepska, nudna i zrobiona na odczepnego. W przypadku dzisiejszego „pacjenta”, fabuła to niepotrzebny dodatek i czegoś takiego w grze po prostu niema. Ot startujemy nie opodal przystani, goli i weseli. I tylko od nas zależy jak nasza przygoda się potoczy, choć nie ukrywajmy, jak byśmy się nie starali, wszystkie nasze przyszłe poczynania będą kierować do jednego z trzech rzeczy, które możemy wykonywać w Rucoy Online. Nieustającego zbierania złota i przedmiotów,”skillowania” postaci (to nawet zajmie nam większą część gry), a także walk pvp (zabijania innych graczy). 

Postacie do wyboru:

W grze do wyboru mamy trzy klasy postaci: wojownika, łucznika i maga. Co ciekawe w każdej chwili możemy się przełączać między nimi, jak to działa? Wyobraźmy sobie taką sytuacje, biegamy naszym łucznikiem po mapie i zabijamy stwory, zbieramy złoto, przybiega do nas wrogo nastawiony gracz i zaczyna nas atakować, w jednej chwili możemy przełączyć się np. na wojownika (moja najbardziej wytrenowana postać) i pozbyć się „niemilca”. Po czym, w sekundzie możemy wrócić do gry łucznikiem i robić swoje.

Każda z klas postaci ma swoje wady i zalety w skrócie:

Wojownik – jest najwytrzymalszą postacią w grze, jako jedyna postać może korzystać z tarczy, a jego hełm i zbroja mają najwyższy współczynnik obrony. Walczy mieczem, jego ekwipunek w dalszej części gry należy do najdroższych (melee ring +10, kosztuje dwa razy więcej od pierścienia dla pozostałych klas postaci). 

Łucznik – postać dystansowa, korzysta z łuku, potrzebuje strzał (do kupienia w sklepie) średnia jeśli chodzi o obronę, nadrabia jednak swoją szybkością poruszania, a także umiejętnością specjalną którą są trzy „samonaprowadzające strzały”, trafiające w najbliżej znajdujących się przeciwników, doskonała do zbierania złota, jak i przedmiotów w l4. 

Mag – najdelikatniejsza postać w całym Rucoy Online, do ataku wymaga many (niebieski pasek) nadrabia to jednak ogromną siłą ognia (dosłownie 🙂 ) umiejętnością specjalną jest obszarowy meteor, którym możemy sterować. Wg. graczy, jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) postać do pvp. 

 

Ekwipunek, game shop i p2w:

Jak dobrze wiemy, przeważnie w każdej darmowej grze MMORPG mamy do czynienia ze zjawiskiem mikropłatności, reklam i skrajnego Pay To Win (gracze płacący realne pieniądze, za pierdoły w grze, dzięki czemu mają większą szanse na zwycięstwo). Jak wygląda sprawa w Rucoy Online?

To bardzo dobre pytanie, otóż w Rucoy Online, Pay To Win nie istnieje niemal w ogóle. Tak, są reklamy (nawet sporo), tak jest sklepik z mikropłatnościami (ceny są również nie najmniejsze), ale i tu uwaga… Nic co byśmy nie zakupili w sklepie gry nie podniesie naszych statystyk, nie ma przedmiotów które ułatwią nam grę. Wszystko co możemy zakupić w game shopie to… zmiana imienia postaci i diamenty, za które możemy kupić tzw. „Outfits”, a są nic innego jak skórki zmieniające wygląd naszych postaci, oraz opłacić w mieście miejsce na nasz sklep (ale o tym w dalszej części recenzji).

Co ważne, diamenty możemy zdobyć również od innych graczy za złoto wypadające z potworów. Sam osobiście kupiłem jedną paczkę diamentów – 100 sztuk za 3,79 zł. Nie dlatego że jakoś potrzebowałem ich, tylko dlatego, że w chwili pierwszego zakupu nie ważne czy za wspomniane niecałe 4 zł, czy 94 złote odblokujemy rangę Premium. Napis pod naszą postacią staje się z zielonego, niebieski, a co najważniejsze znikają wszystkie reklamy – czyli rzecz na jakiej zależało mi najbardziej.

Co do samego ekwipunku który możemy zdobyć w grze… hmmm, szczerze jest tego tak naprawdę niewiele, bo osiem zestawów na każdą klasę postaci z czego to: rękawice, spodnie, buty i pas, każda klasa postaci ma taki sam, czyli na dobrą sprawę każda postać ma wyłącznie inny hełm i armor (tak jak wspominałem już wcześniej). Ponadto każda z postaci może zdobyć jedną z siedmiu broni.

Warto dodać, że bronie jak i ekwipunek różnią się statystykami, oraz bonusami. Dla przykładu, w grze mogą być trzy miecze o takiej samej nazwie, jednak każdy z nich różni się obrażeniami, w dodatku ten najmocniejszy posiada jeszcze bonus do obrażeń. Nieco inaczej wygląda sprawa z uzbrojeniem, ponieważ jeżeli chodzi o hełmy, armory, itd. to statystki przedmiotów pozostają bez zmian (a szkoda), inne statystyki może posiadać np. tarcza (sytuacja wygląda identycznie jak to miało miejsce z mieczem, łukiem i laską dla maga).

Grafia & Świat gry:

Przyznam, że jeśli chodzi o oprawę graficzną jestem z niej zadowolony, wszystko zostało wykonane w 2d, gra jest kolorowa i ciekawa, mapy są ładne i duże, a interfejs gry prosty i czytelny za to należy się duży plus. Jako minus muszę zaznaczyć, że brak mini mapy wskazującej nasze aktualne położenie w Rucoy Online jest utrapieniem, zwłaszcza dla nowych graczy. W grze znajduje się tylko jedno miasto (trochę biednie), a w nim znajduje się bank, w którym schowamy swoje uzbierane złoto i przedmioty (gdy zostaniesz zabity przez innego gracza, tracisz pieniądze które posiadasz przy sobie). Sklepikarza z podstawowym ekwipunkiem, jak również człowieka u którego będziemy mogli kupić strzały, napoje odnawiające punkty HP, jak i mane.

Warto też wspomnieć, że w mieście znajduje się miejsce, w którym otworzymy sklep, miejsce to opłacimy diamentami (1 za godzinę z tego co pamiętam). Po dokonaniu rezerwacji miejsca, gra wyłączy się automatycznie. Sklep możemy mieć otwarty również podczas samej gry, dodatkowo nie będziemy musieli za niego zapłacić, jak to miało miejsce podczas rezerwacji przestrzeni w mieście. 

Oprawa dźwiękowa:

Tu nie będę się rozpisywał… wspomnę tylko, że same odgłosy w grze są akceptowalne, dźwięki machania mieczem, strzelania z łuku, czy też wystrzeliwania kolejnych ładunków energetycznych brzmią jak na moje ucho identycznie, muzyka którą możemy usłyszeć jest „ok”, ale tylko na początku, po kilku godzinach lepiej ją przyciszyć, bo może się okazać, że zapragniemy ganiać po domu i okolicy z siekierą, a cała zabawa może przypominać Lśnienie z (1980).

Społeczność graczy:

Zwlekałem jak najdłużej mogłem z opisem tego aspektu gry… chciałbym napisać coś miłego, pozytywnego na ten temat, ale fakt jest taki, że gdy wejdzie się na serv 2 EU (gra tu najwięcej Polskich graczy), to oczy krwawią, tym co też można przeczytać w oknie czatu. Takich hektolitrów jadu, wulgaryzmów, chamstwa nie widziałem przez 3 000 godzin spędzonych w League of Legends, co w Rucoy Online w ciągu powiedzmy tygodnia grania. Wiadomo zdarzy się lepszy dzień, gdzie są to sporadyczne zachowania, jednak przeważnie natrafimy na czacie gry „magiczne wiązanki”. Dlatego też wole grać na innym serwerze.

Co ciekawe, przez wspomniane 1200 godzin spędzone w grze to własnie przez graczy z PL, zostałem wielokrotnie zabity bez powodu, kiedy to przykładowo prosili o pomoc aby dostać się do „map specjalnych / lochów”. Nie raz szedłem pomóc „wbić się”, bo dodam że do wejścia na take mapy jest wymagana odpowiednia ilość graczy np. 3-4. Niemal za każdym razem chwile po wejściu zostawałem zabity przez gracza, który chwile wcześniej tak bardzo prosił o pomoc… (czy taka jest mentalność młodych Polaków w dzisiejszych czasach?). Sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przypadku, graczy z np. Niemiec, Anglii, można się z nimi jakoś dogadać, a na czacie, nie lecą wspomniane bluzgi, ludzie odnoszą do siebie na jako takim poziomie. 

Aktualizacje i perspektywy na przyszłość:

Aktualizacje od pewnego czasu, są bardzo sporadyczne, a treść którą wnoszą jest nie wielka, ot kosmetyczne zmiany animacji stworów, poprawienie błędów, i to jest słabe. Brakuje nowego ekwipunku dla postaci wysoko poziomowych (maksymalny poziom przedmiotu to 375, a są gracze z ponad 500 lvl’ami), nowych map, nowych potworów, nowych „map specjalnych / lochów”, zestawów przedmiot, i wiele, wiele więcej.

Podsumowując:

Rucoy Online jest mocno specyficznym MMO RPG (sandobxem??), który nie trafi do każdego, ale jeśli to się stanie to możecie w samej grze spędzić naprawdę sporo czasu. Ładna i kolorowa oprawa graficzna, połączona z ciekawą mechaniką „żonglowania” postaciami to coś naprawdę nowego w tego typu grach, dodatkowo brak sklepu z mikropłatnościami dla „bogatych” graczy, sprawia że każdy ma tutaj równe szanse. Moim zdaniem największą bolączką Rucoy Online jest brak jakikolwiek questów, rzadkie aktualizacje, a tym samym brak nowej treści. A szkoda, bo gra posiada spory potencjał.

 

 

 

+ 3 klasy postaci
+ Ciekawa oprawa wizualna
+ Brak P2W
+ Wciąga

- Po jakimś czasie, wkrada się monotonia
- Brak aktualizacji
0 Likes
0 Dislikes