3D Mark

Jak każdego dnia myszkowałem po Google Play w nadziei że znajdę coś ciekawego, i tak właśnie stało się tym razem, ku memu zdziwieniu natrafiłem na dobrze znany z pecetów produkt firmy Futuremark Oy benchmark – 3D Mark.

Obejrzałem filmik „promujący” samą aplikacje, który jednak nie zrobił na mnie zbytniego wrażenia… Może Wam drodzy czytelnicy spodoba się bardziej.

Następnie zapoznałem się z wymaganiami przed jakimi stawia nas 3D Mark, a mianowicie mowa tu o posiadaniu systemu operacyjnego od wersji Android 3.1 w górę, 1 GB pamięci RAM, układu graficznego obsługującego OpenGL ES 2.0, a także około 300 MB miejsca na „dysku”.

W pierwszym momencie pomyślałem, „czemu nie” i nacisnąłem „zainstaluj” zwłaszcza że sama aplikacja jest zupełnie darmowa, po upływie ekhm… kilkunastu minut, spędzonych na czytaniu komentarzy na temat samej „apki” odniosłem wrażenie, iż „mobilny” 3D Mark jest jeszcze nie do końca dopracowany… w tym też czasie aplikacja wylądowała na moim urządzeniu i zabrałem się do testowania…

Jak prezentuje się sam program po włączeniu, jak przebiega test? Zapraszam do zapoznania się z poniższym materiałem filmowym na którym przeprowadzono test w wersji Standard.

Sam tester w rzeczywistości moim zdaniem wygląda dużo lepiej, aniżeli trailer zaprezentowany wyżej… Co do samego  testu,  jak bez wątpienia zauważyliście trwa całkiem sporo bo niemal że 5 minut, w przypadku testowanego Samsunga Galaxy Note 2 zbyt płynnie nie było i to widać gołym okiem. A sam wynik 3329 punktów raczej nie jest powodem do dumy… Dodam jeszcze tylko, iż ten sam test przeprowadzony w wersji „Extreme” zakończył się wynikiem 2486 punktów.

Bardo ciekawi mnie jak poradzą sobie z nowym benchmarkiem takie sławy jak LG Optimus G Pro, HTC One czy też Galaxy S IV (zwłaszcza z procesorem Exynos Octa). Niestety podejrzewam, że na własnej skórze szybko nie będzie mi to dane.

0 Likes
0 Dislikes